måndag 10 oktober 2011

Helgen som var.

Jahopp, ett försenat inlägg somvanligt! Men jag var somsagt på smuck hajk i helgen som var riktigt härligt!
Det blev både skratt, lycka, sorg & tårar, rädsla, sömnlöshet, fysiskt, bra gemenskap och allt det dära...

Fredag kväll:
Vi delar in oss i olika grupper och planerar ett lägerbål.
För er som inte vet vad ett lägerbål är så bestämmer varje grupp 2 olika lekar/tävlingar eller sketcher. Sen lägger man ihop allting som alla hittat på och gör det :P Sen blev det KÖRV med BROD! Sen innan läggdags var det en andakt + lovsång.

Kl. 00:00 började vi lägga oss, sen händer det roliga... 1 viss person börjar snarka nå fruktansvärt HÖGT! Ingen kan sova, alla bara stör sig på ljudet samtidigt som vi skrattar åt det xD Det var värre än min mormors snark och det är ganska illa...

02:00 precis när alla hade lyckats somna så blir vi väckta. DAM DAM DAAA!! dags för NATTSPÅRNING!
Spårningen var precis vid ett gravfält ute i skogen. Vi fick följa ett ''snöre'' som man inte fick släppa under hela vägen. Men det gick fint! :) Det var lite tävlingar som dök upp under vägen i skogen.
Sen gick vi och la oss vid 04:00

Lördag:
Under den här dagen var vi mycket utomhus. Vi körde ''Allan'', generalen, och brännboll (jag gjorde frivarv för första gången i mitt liv! :D) haha!
På kvällen var vi iväg på ett möte i mk i Våla :)
Sen blev det lite fritid... sen en till andakt. Och seeen blev det godis, chips å snacks eftersom det var sista kvällen. Så då satt vi och prata och hade det trevligt :)

Söndagen behöver jag inte säga så mycket om... mest städning efter allt och sen möte. Alla var totalt slut! Sen var det kramring förstås (a)

TACK för den här helgen alla som var med! :D

Bilderna är tyvärr inte på datan än... men eftersom jag inte vet vilka bilder jag får lägga upp för alla så är det inte nån så stor idé att lägga upp så många ^^

1 kommentar:

Ko:N sa...

Tror man själv måste vara med för att få veta exakt hur bra det är på läger. UNDERBART är det iaf :)