lördag 2 maj 2015

Vidare till kvalfinal !

Förra året så blev jag uttagen till en karaoketävling på Etage som jag hoppade av i sista minuten pga att det krockade med annat. Men för ett tag sen så hade jag turen att gå vidare IGEN till kvalet efter ett uppträdande som jag gjorde.
Så Ikväll är det kvalfinal för mig och jag har ingen blekaste aning om hur många jag ska tävla mot eller vad det är för typer av talanger. Det enda jag vet är att om jag går vidare ikväll (endast 2 går vidare) så är jag med i den stora årsfinalen i slutet på det här året ! I årsfinalen förra året så var det ingen mindre än PH-Kristian som satt i juryn, och det var gaaaalet mycket folk där den kvällen.

Jag känner mig faktiskt inte så nervös (än iallafall). Men det är kanske inte så konstigt med tanke på att jag den senaste månaden har sjungit för både programledaren i idol, för producenter, i direktsänd radio och för mina vänner på valborg osv. Jag ska bara ha så roligt som möjligt och vara mig själv :)


Det här med låtval är ju inte det lättaste, det ska vara minst 2 låtar. Tror att det först och främst blir låten ''Mississippi queen'' Av Mountain för den vet jag finns tillgänglig där och den kan vara riktigt rolig att framföra om man har rätt attityd och ett stort självförtroende ;)


Andra låten jag funderar på är Awolnation - ''Sail''. Jag har lyssnat på den låten non-stop i över 2 år och har fortfarande inte tröttnat ett dugg på den. Finns inte den så är mina reservlåtar I need your love av Ellie Goulding, eller Save tonight av Eagle Eye cherry.


ETAGE I UPPSALA KLOCKAN 22 OCH FRAMÅT!

1 kommentar:

Moster S sa...

Du lär säga till mej nästa gång du är på Etage och sjunger!!! Vill höra, och sjunga jag med!!! Rå kul ju!!