måndag 2 juni 2014

1 mil

Äntligen har jag genomfört min första löparmil för iår! Bättre sent än aldrig ;) Jag har ju kört många men korta sträckor istället för långa pga benhinneinflammationen. Och jag springer nästan alltid i mjuk terräng som automatiskt blir jobbigare också.
Idag sprang jag runt om i Viby men jag sprang nästan bara på kanterna längs grusvägen, alltså i det halvhöga gräset för att få ett så mjukt underlag som möjligt och det är skapligt jobbigare än när man springer vanligt grus för man måste lyfta knäna högre upp än vanligt när man springer.. Det måste vara ett mirakel att jag inte fick en enda fästing på mig ;) Sen fortsatte jag mot spåret och körde nått varv där och sen till Viby igen och hemåt.

Tyvärr måste jag ta voltaren för att klara av att springa så där långt. Det är både smärtstillande och inflammationsdämpande (tror dock inte att några piller kan ta bort gigantiska och stenhårda knölar i benen som det blir när man har benhinneinflammation..) Men smärtan känner jag inte alls av när jag har tagit voltaren! Försöker däremot ta smärtstillande lite som möjligt. En massa piller är ju inte bra överhuvudtaget för exempelvis levern.

Ger min löparrunda 4 av 5 toast haha! Lovade mig själv att det inte skulle bli mer än en timme och det blev det inte, sen sprang jag som sagt i ganska jobbig terräng (högt gräs och skog). Höll nästan samma tempo hela tiden. En liten ursäkt är att jag gick ca 500 m i början också, och det tog lite av tiden ;)

Inga kommentarer: