lördag 3 november 2012

Vägen till tjockare hår

För några dagar sen så fick jag en fråga av en person hur jag gör för att kämpa till mig tillbaka till tjockare hår. Och det har jag själv inte tänkt så mycket på men jag gör mer än vad jag själv tror när jag tänker efter.
Mina knep är:

  • Jag använder i stort sett aldrig hårspray längre. Endast vid speciella tillfällen!
  • Jag äter en massa olika kosttillskott som silica, multivitamin-dryck från anna skippers hemsida, b-vitaminer. (Äter även varierad kost och mängder av frukt och grönt)
  • Jag har alltid värmeskyddsmedel i håret innan föning/plattning m.m. 
  • På skoldagar så skiter jag i att stå och platta håret en halvtimme. Kör på 3-minuters plattning och skiter i hur det ser ut sen ;)
  • Jag undviker att tvätta håret allt för ofta. För mycket shampoo sliter och torkar ut håret som gör att man tappar mer.
  • Jag använder hårprodukter som silikondroppar från Goldwell och Elvitals arginine resist (hårrots vård typ? :P) 



Lite bra'' fejk'' volym tips (utsidan):
  • Björn axen´s volumaster safed my life!! Nej men... en riktigt bra volymtång som rekommenderas starkt för tunt hår! Kan lägga in före och efter bild på mig nån gång sen :)
  • Sätt i löshår (som clips-on, keratinvax, you name it)
  • Mörkt hår ser tjockare ut än ljust. Så färga det mörkt för tjockare utséende :)

Inga kommentarer: