onsdag 25 september 2013

GODKÄNT LICENSPREPARAT,

Jag är (som vi tror) en av dom första patienterna på barnavdelningen på akademiska sjukhuset som läkaren har godkänt ett licenspreparat på! (nu har jag flyttats till vuxenavdelningen). Chansen att man lyckas är verkligen minimal! Alltså, min läkare har godkänt en medicin som vi började köpa hem på egen hand ifrån Kanada. En medicin som är naturligt sköldkörtelhormon från gris och som jag har mått så himla bra av!! Vi avslöjade förut för läkaren att vi börjat med den medicinen i samband med att mina provsvar helt plötsligt såg mycket bättre ut. Så hon ansökte om licensen när läkaren själv fick se att det här läkemedlet faktiskt funkar! Gång efter gång så har läkemedelsverket sagt nej, men får några dagar sen så fick vi beskedet att dom hade godkänt mitt fall. HELT OTROLIGT! Dom har en massa krav som man ska ha testat innan (tex äta levaxin i över 1 år men som jag slutade med efter några veckor när det bara gjorde mig sämre). Men nu har vi lyckats!! Bönesvar säger jag bara!

3 kommentarer:

Julia sa...

Stort grattis från en hypo1 som också käkar "alternativ" medicin! Dock vill inte Akademiska hjälpa mig, utan fick gå privat (suck).

Rebecka Eklund sa...

Tog lååång tid innan jag fick hjälp av någon läkare på ackis. Jag gick också privat förut (som var superbra)!
Men tack! :)

ellenlundis sa...

Åh va kul Becka! :D Herren är bra toppen!