onsdag 26 februari 2014

Sånt som gör en glad!

Ikväll på gymmet så körde jag och Stefan bland annat chins (när man håller brett och drar upp sig själv, ryggövn för er som inte vet ;P) 
Hursomhelst så kom det fram en medelålderskvinna till mig och började beundra hur stark jag var medans jag gjorde mina repetitioner där. Hon hade styrketränat sedan hon var 16 år och sa att hon aldrig har klarat av chins på egen hand och har nästan aldrig sett tjejer som gör det... Sen stod vi där och prata ett tag om träningen och jag jag blev så glad av alla hennes komplimanger!!

Sist men inte minst så gjorde jag rekord i chins idag! När jag började träna så kunde jag inte göra en enda chins på egen vikt på lååång tid (det har jag iofs berättat här förut). Idag så klarade jag 3 st chins i rad första setet, sen 2, sen 2 igen, och sista setet klarade jag 1 på egen hand. 
När jag inte klarade fler på egen hand så hjälpte alltid Stefan till och putta på under benen. 

Annars brukar jag köra andra varianter med tex gummiband under benet som hjälper mig att dra mig upp flera gånger, eller så står jag på en bänk och hoppar upp på räcket, drar mig långsamt ner och upprepar. Jag gillar att köra lite udda övningar ibland med mycket explosivitet som jag inte ser andra kör.

Illa när man måste göra bilderna svartvita bara för att man är så blek alltså... he-he

Inga kommentarer: