fredag 27 juni 2014

#Likeagirl

Om jag är på fotbollsplan och är den enda tjejen som spelar med endast killar i mitt lag, så hör jag hur en kille ropar till en annan kille: ''Men lägg av! Du skjuter ju som en tjej!!'' Betyder då det att jag skjuter dåligare än killarna eftersom att jag är tjej? Att tjejer är sämre och svagare än killar? Varför är det en bestämd norm? Och varför måste jag engagera mig extra mycket i laget för att till slut vinna killarnas respekt och tillit än vad dom andra spelarna i laget måste göra som är killar? Jo för att dom underskattar mig, för att jag är en tjej.
Det här är ett vanligt exempel som jag själv har råkat ut för och som jag vet att många gör! Och jag hatar när vissa folk ibland underskattar mig på något sätt!!!

Det är därför jag älskar den här reklamen för här så förklarar dom exakt hur det är!

Inga kommentarer: