fredag 29 augusti 2014

Blodprovstagning

Imorse så skulle jag som sagt iväg på blodprovstagning. Allting gick somvanligt först, men när jag satt där i stolen medans sköterskan höll på med att ta en massa rör med blod så kändes det lite konstigt men jag tänkte inte mer på det. Jag är så van med nålar efter alla dessa år nu :P
Sen när det var färdigt så satte sköterskan en pappersbit där som man tejpar fast som vanligt för att det ev inte ska komma blod på kläder och så, samtidigt som hon gjorde det så sa hon att jag kunde ta bort pappersbiten när jag gick ut därifrån för jag vet ju själv att det inte brukar rinna blod efteråt. Men idag var det tvärtom... Hon hade nämligen stuckit mig lite fel och typ stuckit igenom blodkärlet eller kommit åt något annat? Så när jag kom ut ur vårdcentralen så såg jag en blodfläck som hade gått igenom min tröja och under så rann blodet. Då blir man ju lite irriterad... Men det är ju sånt som händer, ingen big deal.

1 kommentar:

ellenlundis sa...

Usch! Ser otäckt ut O.o
http://finlandsgullet.wordpress.com/