onsdag 12 november 2014

5 minuters mugcake

Förväntningar över hur det skulle bli:

Hur det egentligen blev:

Jag såg en artikel på veckorevyn.com på hur man gjorde 5 minuters mugcakes (muffins i kopp som man värmer i micron). Så jag provade på det. Överallt läser man hur himla lätt alla recept ska vara och att det går fort osv. Men det blev inte så lyckat med mina :/ Haha! Blev bara två bollar..? Vet inte om det är för att jag använde glutenfritt mjöl eller om jag bara hade allmän otur som jag kan ha ibland? Ja ni ser ju själva hur fula dom blev. Provade 2 gånger till och med men näe. Det gick inte.

Om ni är intresserade av att prova på det själva så gör ni så här:
1. Blanda samman 4 msk vetemjöl, 4 msk strösocker, 2 msk kakao, 1/2 tsk vaniljsocker och 1/2 tsk bakpulver i en stor kopp.2. Blanda ner 3 msk mjölk, 2 msk neutral olja (solrosolja tex) och ett uppvispat ägg. Blanda ingredienserna i koppen väl.3. Sätt in i micron på högsta värmen 3 minuter. Låt sedan svalna i några minuter så att kakan får sätta sig

Inga kommentarer: