måndag 26 november 2012

Önskerubrik: När jag slutar skolan

Jag har inte bestämt helt till 100% vad som händer efter jag har tagit studenten. Men klart att man har lite planer :)
Jag vill nog inte börja jobba direkt, utan jag vill ut och resa och förmodligen jobba som au pair (barnflicka) hos någon familj först. För jag tänker så här: Tänk om jag börjar jobba direkt, träffar någon kille och gifter mig inom några år, skaffar barn och vipps så är friheten borta? Då har man inte tid för något annat.

Jag vill ha äventyr och känna att jag verkligen gjort dom saker som jag vill ha gjort, för jag har en hel del spontana saker jag vill göra innan jag dör.

Det här handlar kanske bara om 3-6 månader. För om jag te.x skulle ha en pojkvän när jag tar studenten så vill jag ju inte ut och resa 1 år det första jag gör.

Och dit jag vill resa och jobba som au pair är Kalifornien i USA såklart!! Min drömresa ;) Fast det är inte helt säkert. För jag vill inte hamna hos någon snobbig familj. Jag har hört att England ska vara jättebra att jobba som au pair också.

Nej men somsagt, det är viktigt att göra alla dessa galna saker man vill ha gjort innan man binder sig till nån och skaffar familj och jobb osv. Annars kommer man bara tänka på de senare i livet och undra ''varför gjorde jag aldrig det?'' och sen bara längta efter att få komma bort och göra det. Gör det medans du är ung!


Inga kommentarer: