söndag 17 november 2013

Jag blev uppringd av det nya Kongo-bedrägeriet som går runt

Måste bara varna er!! Igår morse så blev jag uppringd av det här numret. (Det finns 3 olika som ser ganska lika ut). Jag fick +242 8 0011 0289. Och då såg jag en artikel idag genom facebook och blev helt förbluffad när jag såg att det här numret bara lurar folk på pengar och är fejkade inspelade röster i telefonen. Rösterna är först en man som pratar hotfullt och sen en kvinna som skriker i telefonen. MEN som tur var så var jag för nyvaken för att svara, och jag sket i att ringa upp. Hade jag gjort det så hade jag åkt på en fet räkning... Så vad ni än gör, blir ni uppringd av något sånt här nr som börjar på 242 så svara INTE! 




1 kommentar:

ellenlundis sa...

Det hände mej med. :( Blev inte glad över att han eller hon ringde mej. Jag svarar aldrig på nummer som jag inte känner till.
Skrev på min blogg om det. http://finlandsgullet.wordpress.com/2013/11/17/morr/


http://finlandsgullet.wordpress.com/