tisdag 5 november 2013

Utmattade binjurar

Jag har haft några problem och konstiga symptom nu igen som jag inte berättat om här i bloggen. Jag har och har fortfarande ständigt 38 grader i kroppen så jag känner mig alltid jättevarm, får som ''ångestattacker'' emellanåt, har hög puls och jättesvårt att sova om nätterna.

Men nu är jag nästan helt säker på vad det beror på så kan jag berätta att det är mina binjurar som är utmattade och det problemet har jag haft tidigare också. Det är inget farligt (eller det kan ju alltid bli iofs..), så jag måste ta ett kosttillskott som heter adrecomp mot det.

Varför dom blir utmattade är för att jag utsatt mig för mycket stress. Vid långvarig stress så blir binjurarna utmattade och mängden kortisol blir mindre, då uppstår en massa olika symptom. Men dom jag skrev innan är dom som jag har känt av mest... Och det här är inget som kanske syns tydligt på mig. Jag håller mycket inom mig själv för jag har ju mått bra psykiskt. Det här är mest bara fysiskt jobbigt. Men nu så kan det bara bli bättre!

Inga kommentarer: