onsdag 16 april 2014

Blekingen som blek MISSLYCKAD

Mamma hade hjälpt mig i en evighet att få ut alla dessa slingor genom den fula hättan men SEN när vi ska ha i blekningsmedlet, tror ni att färgen räcker då? -Nej såklart att det inte gör det. Jag har fått så galet mycket hår så inte tänkte jag på att jag skulle behöva köpa 2 paket? Så det blev smulor av all blekning i håret... Lät det sitta ca 10 minuter iallafall men sen så avbröt jag allting och sköljde bort blekningen för jag märkte att det blev ljust på vissa ställen och ingenting i topparna tex.

Nu är håret lite guldigt kan man säga ;P Dom gula pigmenten är ju det sista som försvinner i en blekning så desto längre blekningen sitter i desto bättre, men jag kunde ju inte ha det kvar i håret eftersom att den inte räckte till att fördela i hela håret... Skitgrejer det här!
På bilderna under ser håret inte så fint ut, men efter lite hårstyling ser dom guldiga skiftningarna faktiskt mycket bättre ut :)

SLUTSATS: Ingen större skillnad, liiite ljusare skiftningar, inte det resultatet jag var ute efter. Hahaha


Inga kommentarer: