onsdag 2 juli 2014

Jodbrist?

Jag har känt mig lite ''segare'' än vanligt igen under ett par veckor och har märkt att jag har en fööör stor jodbrist (gjorde ett test idag). Sen är mina binjurar smått utmattade också... Och så har vi järnbristen haha! Men det är ingen fara så, tar bara tid att få allt somvanligt igen när jag lägger till tillskotten... Nu blir det väl bara bättre och bättre! 

Har man dåligt med jod i kroppen så funkar inte sköldkörteln som den ska eftersom att jod har stor betydelse för sköldkörtelns funktion, och jag tror personligen att det är därför jag hade sämre värden förut när jag tog blodprover. Det är fruktansvärt många personer som har just jodbrist, det är väldigt vanligt om man säger så, ca 170 000 svenskar har det. Så tänk på att få i er jod... ;) 
Läs gärna DET HÄR inlägget om jod om du vill veta mer om vad det är osv.. 


Inga kommentarer: