söndag 23 november 2014

Sminkspegel

Jag älskar smink, har alltid gjort och kommer alltid och göra't och jag sminkar mig nästan varje dag. Men det är inte så jätteroligt att gå in på våran lilla toalett här hemma varje dag och plocka fram mitt smink som jag har i ett slängt in i ett hörn i ett skåp och stå och sminka sig där. Samtidigt så brukar jag ta med min bärbara dator som jag ställer på toalettstolen så att jag kan lyssna på musik samtidigt. Jag har världens sämsta sminkförvaring, och sen måste jag springa emellan till våran andra toalett vi har bara för att det badrummet har ''bättre ljus'' vid fönstret, men nu är det oftast mörkt ute när jag sminkar mig så då funkar inte de heller. Och det är sämst att sminka sig under vanliga taklampor...
SÅ jag har nu under dom senaste veckorna fantiserat om ett eget sminkbord och sminkspegel med belysning runtom i ramen inne på mitt rum, med stora lådor så att allting får plats, en pall osv. Vet dock inte om allt det här får plats i mitt rum? Men tänk så bra och roligare det skulle va!
Äger ju redan klädställning, skoställning, hyllor proppade med parfymer och hårprodukter osv. Det är bara den där sminkhörnan som saknas... ;) Längtar verkligen tills jag flyttar hemifrån så jag kan fixa såna här saker och inreda precis som jag vill ha det.

Hur jag vill att det ska se ut ungefär:


Hur det ser ut just nu:
Allting ihoptryckt
Såhär brukar jag plocka ut allting.

Inga kommentarer: