tisdag 9 december 2014

Tisdag

Har känt mig så hääääär seg idag... Nästan lika seg som min dator är just nu faktiskt. Man märker hur ett riktigt jobb tar mer på krafterna än vad skolan gör. Nu för tiden så vaknar jag faktiskt i andra änden av sängen varje morgon, fett flummigt? Alltså jag vaknar med huvudet där jag egentligen har fötterna när jag lägger mig, så fattar inte vad jag gör/lyckas för att kunna vända mig i 180 grader i sömnen riktigt.. Gjorde det ofta förut för ett par år sen, en kompis som sov över hos mig en gång då sa att jag satte mig upp i sängen mitt natten och ''vickade'' eller ''däckade'' över på andra sidan helt spontant, så det är väl nått sånt jag har börjat med igen HAHA.

Har nyss fått reda på att jag har blivit inbokad på jobb precis som jag ville på julafton. Så ska spendera större delen av min julafton på äldreboende iår! Känns riktigt bra. Det är ju sjukt bra betalt, säkert lite mindre jobb på avdelningen samtidigt som man försöker ge vårdtagarna en mysig och värdefull jul. Ser faktiskt fram emot att få sitta där bland gamlingarna, kika på kalle anka och fika tillsammans :D
Nu ska jag ta det lugnt och lägga mig i riktigt god tid ikväll.

RIP. alla pengar som jag har spenderat på kaffe iår.

Inga kommentarer: