onsdag 22 juni 2011

5 minuters sommarfrisyr! (för självlockigt hår)

Här är en suuuuperenkel fin sommarfrisyr som bara tar max 5-10 minuter att göra!

Du behöver: 
( - Ev. plattång ) 
- Borste
- Hårmousse (helst extra stark)
- (Helst extra stark) hårspray

För att kunna göra den här frisyren ska du ha ganska självlockigt hår och håret ska vara nyduschat så att håret inte är nertyngt.
 Föna gärna håret innan för bästa resultat och mera volym :) 

SÅ HÄR GÖR DU:

1. Borsta ordentligt igenom hela håret

2. (Platta bort eventuella lockar som du inte vill ha.) Te.x luggen. PLATTA INTE HELA HÅRET!
(ju mer du plattar desto mindre resultat) 

3. Tryck ut en näve hårmousse i handen och krulla ihop allt ditt långa hår bakom nacken, håll kvar några sekunder.

4. Luta dig framåt så att allt hår hänger ner, ta en till (lite mindre) näve mousse och krulla in i håret igen.

5. Kolla ditt resultat. Om du fortfarande inte är nöjd så kan du ta i ännu mera mousse i dom yttre topparna när du står upp.

KLART!

Så här blev resultatet på mig:



9 kommentarer:

Alexandra - uppsalas största blogg sa...

sv; Superkul att du är med och tävlar i dagens blogg,:D gilla gärna inlägget på bloglovin för att öka din chans att vinna :)

:)

Rebecka Eklund sa...

Men jag förstår fortfarande inte varför jag inte har blivit länkad i din blogg? Har ju gjort reklamen för din webshop men hittar ingen länk? :(

Anonym sa...

Det blev ju gösnyggt! Bara man hade lika tjockt och självlockigt hår som du....

Patrik sa...

Jag läste texten under fliken "Mitt förflutna"!

Otroligt bra skrivet och vad du än gör så ge aldrig upp, vänd allt negativt till något positivt. Jag själv hade en knakig uppväxt och om du vill höra om den så berättar jag gärna. För att stärka dig och att du hör om andra som kanske har haft det trassligt.

Var envis och ge aldrig upp!

" Smärta är bara en svaghet som lämnar kroppen! "

Rebecka Eklund sa...

Tack så mycket Patrik!
Är lite nyfiken på din historia.
Du hade en bra blogg också, jag som älskar träning! :D

Anonym sa...

Varför har du suddad över ditt ansikte!? :O

Rebecka Eklund sa...

Osminkad... ;) Såg så trött och blek ut...

Sivan sa...

Superfin!! Somrigt!

Rebecka Eklund sa...

Tack, smidigt och enkelt! :)