onsdag 22 juni 2011

Till er tjejer, HÅRTIPS!

HÅR TIPS
Här är några tips som jag lärt mig från andra och som jag själv brukar tänka på :)
  • Borsta aldrig dit blöta hår, det är bara häften så starkt när det är blött!
  • Du som har långt hår: sov med håret uppsatt i en fläta. När man vrider på sig mycket tar håret mer skada än man tror, det blir ju även inte lika trassligt ;)
  • Använd släta och mjuka accecoarer i håret istället för vassa klämmor, hårsnoddar med metallkanter m.m.
  • Vitaminer är alltid bra, både för hy och hår :)
  • Tuppering är inte bra...
  • Använd ett milt shampo, om håret känns torrt eller strävt borde du byta till ett mildare än det du har.
  • Skölj det längsta av ditt hår under en vattenkran med iskallt vatten efter du har duschat, hårstråna sluter sig och får därmed längre ''livstid''
  • Gå till frisören regelbundet och fråga om tips, klipp alltid bort det slitna håret men inte för mycket efter om håret växer bara 1-2 cm i månaden
  • Om du använder plattång/locktång m.m. så ska du alltid tänka på att ha i värmeskyddande medel i håret först!
  • Tvätta håret inte för ofta, och när du väl gör det så ska du använda måttligt med shampo och mycket balsam
  • Använd hårinpackning 1-2 ggr/vecka. Shamponera först, ta sen hårinpackningen och SIST balsam. Många använder balsam före hårinpackningen men det är FEL. Balsamet är det som sluter igen hårstråna och ger det glans.
Mina hårprodukter:
Speciellt balsam och inpackning för långt hår som förebygger kluvna toppar.
Fungerar utmärkt! 

Goldwell´s kerasilk treatment är nått jag använder (nästan) varje dag.
Det gör håret otroligt lent, ger glans, och tar bort elektricitet i håret.

Här är några till av mina favoriter :)
Dom här produkterna finns endast hos frisören.
Inte jättebilliga men det är värt priset. Reparerar på djupet och ger en otroligt bra glans!

8 kommentarer:

Emilia sa...

Bra hårtips! :)

Alexandra sa...

sv; Superkul att du är med och tävlar i dagens blogg,:D

Emilia sa...

Sv: Tack!

Jag följer redan din blogg. (Iallafall just nu)
Men du får välja själv om du vill följa min blogg eller inte. :)

Rebecka Eklund sa...

Emilia: Jaha vad roligt :) Jag följer din nu ja :)

Rebecka Eklund sa...

låter ju spännande Joanna ;)
Ja vi kan gärna följa varandra på bloglovin!

Alexandra - kärlek på tallrik sa...

Åh vilka bra tips, jag är helt KATASTROFALT dålig på hår! Hade inte en aning om att hårinpackningen ska på FÖRE balsamet - jag har gjort fel hur länge som helst! Oups..

Rebecka Eklund sa...

Haha, men då vet du det i fortsättningen ;)

micha sa...

de är jätte bra hår tips de funkar verkligen!! ;D
girlworlds.bloggplatsen.se