måndag 6 februari 2012

Ultimata protein frukosten!

Hej på er, här sitter jag sjuk och hemma ifrån skolan... Men imorse när jag vakna så passade jag på att göra en riktigt god frukost när jag ändå inte hade nått att göra. Blev omelett, actimel, + aloevera juice.

Här kommer de underbara receptet på omelett med kalkon bitar i som jag gjorde imorse. SÅ GOD, enkel och proteinrik! :)

(Det nedanför är originalet men jag halverade allt)

- 2 ägg
- 2 msk mjölk (alternativt vatten eller grädde)
- 1 krm salt
- Hackade kalkonbitar eller: skinka, kassler, riven ost

Vispa ägg, mjölk och salt lätt i en skål och tillsätt sen fyllningen.
Värm upp stekpannan med matfett på. Vänta tills den blivit brunaktig.
Stek omeletten på medelvärme ca 5-8 min. När smeten har stelnat så är omeletten klar!
Vik ihop den dubbelt och lägg upp på en tallrik, klart! :D


2 kommentarer:

Dadde sa...

proteinrik - med andra ord: för dig som vill ha muskler eller? ;)

Rebecka Eklund sa...

Exakt :D