tisdag 20 november 2012

Efter läkarbesöket

Hemma igen efter 12 lååånga timmar hemifrån. Läkaren jag träffa var verkligen helt annorlunda mot alla andra jag träffat. SÅ bra! Det var lite annorlunda, för hon var 76 år gammal och hade en läkarmottagning hemma i hennes hus liksom.

Hon upptäckte saker som andra läkare inte ens lagt märke till, jag är te.x. svullen över hela kroppen, både överarmar, vader, lår, ansikte, mage (typ hela kroppen), jag har gulaktig hud för att kroppen inte tar upp vitaminer osv osv... Och svullnaden mår jag ganska dåligt av psykiskt, jag vill inte ha tjockare hamsterkinder och dubbelhaka precis? Okej nu beskriver jag mig som en person på 80 kg med gul hud, men det är jag fortfarande långt ifrån som tur är ;P

Ingen läkare vet exakt hur mycket medicin en person med hypotyreos ska ta. Utan det måste jag laborera med själv nu. Levaxin åker bort och mera T3 åker in (inte för att det kanske säger er någonting)

Det är en så fruktansvärt komplicerad sjukdom med olika mediciner och tillskott hit och dit, jag vet knappt allt själv och blandar ihop allting, men ändå så är diagnosen rätt vanlig. Bara det att den upptäcks på få människor, bara experter vet någorlunda mycket om sjukdomen, eller att många inte orkar söka hjälp ELLER att läkarna ställer fel diagnos. Jag fick ju som jag sagt förut bara anti-deprissiva medel som var helt fel egentligen. Tyvärr så är det måånga som blir med om samma sak.

Har du sköldkörtelproblem i släkten så ska du ALLTID kolla upp dig för det är väldigt ärfligt, nästan alla på min mammas sida bär på hypotyreos och jag antar att det är därför som jag fick det.

Nu blev det mycket text, ni får ursäkta om jag skriver helt konstigt ibland. Bara det att jag vet inte hur jag ska säga det och förklara, det är så mycket att jag blandar ihop allt hehe...

Vad hypotyreos är

Inga kommentarer: