onsdag 30 januari 2013

En dag ska jag föreläsa för andra människor om mitt liv

Jag vet inte vart jag ska börja eller hur jag ska förklara. Men det händer så häftiga saker i mitt liv just nu! Nya människor hjälper mig, och jag hjälper andra. Det handlar om mig diagnos. Tyvärr är det ''hemliga'' saker som jag inte kan skriva här enligt en lag. Svenska läkare är så känsliga nuförtiden, gaah...

Jag har hur som helst börjat intressera mig för att föreläsa om mitt liv och min sjukdom, hur den har påverkat mig och vad jag egentligen har gått igenom genom dom här åren. Det är ju ganska svårt att bara skriva på en blogg. Ingen vet allt om mitt liv, vad jag har gått igenom osv. Inte ens min egna mamma. Min historia som jag har skrivit här (bland flikarna) lite slarvigt på bloggen är inte ens hälften av det jag har varit med om.
Nu har både jag och mamma lite större planer på hur jag ska kunna dela med mig av det här på bästa sätt, och hur jag ska kunna fortsätta hjälpa andra i samma situation. SÅ COOLT!

Det här ska absolut vara ett mål för mig! När en person i församlingen fick reda på det här förslaget så blev hon helt paff och sa ''Jaa!! Vilken underbar idé! Det kommer alla att vilja höra!''
Det här kan hända inom ett par månader eller inom 1 år. Vem vet? Jag vill först och främst känna mig 100% säker på det jag ska säga och göra så att jag inte gör något förhastat :)

Inga kommentarer: