lördag 12 januari 2013

Matschema från igår

Kostplanen gick bra igår även fast det bara var första dagen. Bara de att samma dag i klassrummet så serverade dom en massa kakor som blivit över, och jag blev ju såklart överlycklig.... tills jag kom på att jag inte fick äta de. Och på kvällen när jag var i Tärnsjö på tonår så serverades de glass till kvällsfikat dessutom. Och då fick jag sitta där med mina tråkiga knäckemackor istället... ;)

Vet inte om nån är så intresserad av det här matschemat men delar med mig av de ändå.
07:30 frukost - Omelett, banan och citronvatten
10:30 mellanmål - 2 st dark rye knäckebröd med mjölkfritt smör och kalkon
12:00 lunch - Lite chili con carne (såå äckligt!!) ungsstekta rotfrukter och grönsaker, ananas och kål. Var tvungen att skippa riset eftersom att dom inte serverar något fullkornsris...
14:30 mellanmål - 1 näve jordnötter, 2 shots aloe vera
17:00 middag - Räkor och quinoa med broccoli + bladspenat, 
19:00 - 1 äpple ;)
22:00 - 2 st dark rye knäckebröd med mjölkfritt smör + kalkon
00:15 - 1 päron + 1 skål frysta hallon

Nån som kanske har bra förslag på goda mjölkfria och mjölfria recept? :D

2 kommentarer:

Sivan sa...

Kolla lchf-recept. Dom är ju alltid mjölfria, så får du anpassa mjölken själv kanske!! Bra kämpat med maten!!

http://www.lchfrecept.com/

Rebecka Eklund sa...

Tack för tipset Siv, ska kolla de! :)