måndag 11 mars 2013

2 små händelser från idag...
På väg hem från praktiken så möter jag ett äldre par i en korsning som är ute och går några meter bort.
När dom ser mig gå över gatan så hör jag gubben säga: ''Kolla, där är en ännu en ungdom som går så där snabbt, varför gör dom de!?'' Gumman brevid: ''Jadu, jag vet inte. Stress? Man vet aldrig vart ungdomarna är påväg nuförtiden! Hon ska säkert till sin kille eller nått liknande.''
Det roliga var ju att båda pratade väldigt högt förmodligen pga dålig hörsel och att vi var dom ända personerna där.
En annan sak som hände tidigare idag var när jag skulle öppna min matlåda som bestod av kycklingsallad. Då kommenterade en gammal pensionär: ''Men... äter du löv!?'' (Det var egentligen bladspenat) Och personen var inte ett dugg ironisk utan personen var helt seriöst också ;) Haha... gamlingar kan vara bra sköna ibland!

Kanske inte nån jättestor grej, men har lite brist på vad jag ska skriva ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! När jag läse detta igår kväll så började jag drömma en gammal tant som slog mej o Emmy :D XD Hon var helt galen, jagade mej o syrran. Konstig nog blev vi 2 sams med gamlingen!