fredag 15 mars 2013

Ett enkelt löpartips

Nu äntligen så börjar min träning rulla på igen efter flera veckor av förskylningar och allt skit som går. Kan väl inte säga att jag är helt frisk just nu heller, men nästan så ;)
Igår så sprang jag utomhus för första gången för iår. Illa.. blev alldeles för sent iår, men finns inget att göra åt de nu! Så det blev en kortare runda på 3 km på ca 17 min tror jag? Och dagen innan så sprang jag 3 km intervaller på löpbandet på 15 min.
Haha vissa personer bara stirrar när jag kör mina intervaller där på gymmet ibland eftersom att löpbandet skjuts ju upp så högt då ;) Fattar inte varför inga andra brukar göra de? Det ger ju bästa träningen...

Så ett bra tips att tänka på: Vare sig du springer ute eller på löpband så se gärna till att du springer på uppförsbackar då och då. För det tar även på stora sätesmuskeln (rumpan). Annars tränar man mest benen. Och självklart bygger man upp en bättre kondition också eftersom att man får upp flåset mera!


Inga kommentarer: