söndag 29 december 2013

Träning är inte ett nyårslöfte, träning är en livsstil

Jag förstår inte varför gymmet blir proppfullt månaderna efter nyår, och sen att det bara minskar och minskar för tiden som går...  Varför väljer så många löften som bara håller en tid?  Varför välja ett löjligt nyårslöfte när man istället kan välja en hälsosam livsstil livet ut??
Självklart är det jättebra att sätta mål med sin träning! Men sen då? När man tex gått ner dom där 5 kilona är det färdigt då? 

Det är bara så konstigt. Att genomföra ett träningsmål direkt efter nyår och sen falla tillbaka till dit man startade och sen genomgå samma sak direkt nästa nyår. 
Nu säger inte jag att ALLA människor håller på så här. Bara det att allt med träningen kommer fram just vid nyår (och strax före sommaren) i all media som finns. 
Personligen så tränar jag nästan lika mycket och regelbundet året runt för det mår jag bäst av, och jag vet att jag inte behöver falla tillbaka för jag fyller på med träning hela tiden. Jag sätter också mål, men jag sätter nya mål hela tiden från januari till december. Träning ska vara kul och inget tvång! Det är min syn på träning!
the feeling after a workout

Inga kommentarer: