tisdag 7 januari 2014

msm

Sista dagen på lovet har tillbringats genom en massa träning. Jag har gått och sprungit sammanlagt 7,5 km och gymmat 1 timme på kvällen. Och gymmet var proppfullt... Folk överallt. Jag tycker inte alls om när det är så, känner mig bara instängd och kan inte göra dom övningarna som man vill göra :/

På tal om träning så ska jag börja med MSM i både pulverform och ev en gel som jag kan smörja på benen just för att förhindra benhinneinflammation som jag har fruktansvärt lätt för att få när jag tränar hårt. Sen kanske satsa på några nya löparskor igen. För jag SKA kunna träna hårt iår och genomföra mina lopp jag vill göra! Så är det bara!
MSM, även kallat metylsulfonylmetan, är en naturlig svavelkälla som finns främst i gröna växter och frukt. Svavel har en viktig roll i vår kropp och utgör bl.a. beståndsdel i kollagen som bygger upp brosk, senor, bindväv, skelett, hud, hår och naglar.
Djupgående muskelgel med MSM (metylsulfonylmetan), en organisk svavelförening som finns naturligt i nästan alla kroppens celler och är en viktig komponent i bindväv. Aloe MSM Gel innehåller också Aloe Vera Gel och en rad olika örter

Inga kommentarer: