lördag 11 januari 2014

2 enkla hemmagjorda ansiktsmasker

Hej på er! Jag har lite smått ''panik'' över att alla mina rengörningsgrejer mot ansiktet har tagit slut och det finns inget apotek där jag bor. Men medans så kör jag på hemmagjorda ansiktsmasker som dom allra flesta kan lätt fixa hemma med hjälp av lite ingredienser från skafferiet så jag tänkte tipsa er om det.

Mot finnar och pormaskar:
Jag brukar bara improvisera lite med mängderna... 
- Socker
- Havregryn (helst mixat men funkar annars också)
- honung
- Lite vatten och/eller pressad citron

Låt verka mellan 10-20 min. Ta sen lite vatten och gnugga runt allt i ansiktet. Sockret gör att pormaskarna rengörs på djupet. Tvätta till sist av allt med ljummet vatten!

För torr hy:
- 1 dl naturell yoghurt
- ½ avokado
- 1 tsk honung

Låt verka 10-20 min och tvätta av med ljummet vatten!

Inga kommentarer: