måndag 13 januari 2014

Praktik

Dags för praktik igen i 5 veckor! Denna gång är det på äldreboende. För att vara min första dag så tycker jag att det har gått bra! Bättre än väntat om man säger så.
Blir såklart lite långtråkigt emellanåt, men ibland så är gamlingarna suupergulliga så man bara vill krama om dom ;P Vi hade tex några enkla ''idrottsövingar'' när vi satt i en ring idag som var rätt kul. Man måste vara med själv för att förstå hur det var, det dök upp flera olika skämt och kommentarer som man bara inte kan låta bli att skratta åt, saker som jag inte alls trodde att dom skulle säga hahaha.. Sen blir ju dom flesta alltid så nyfikna på när det kommer dit en ny ungdom som ska arbeta ;) Så det var väl de!
Och så får man såklart gå runt i dom megastora kläderna där XS känns som XL. Nästan 100% osminkad går jag runt också (känner mig stolt) ;)
Jag fick förresten ca 400 unika besökare igår på bloggen vilket är otroligt mycket för mig! Fett med nice! :D

1 kommentar:

ellenlundis sa...

De finns så många goa gamlingar. :) Snälla och trevliga. Fast en del kan vara väldigt jobbiga. Det var något gamling som bråkade på mej, på mitt jobb. :/

Roligt att du trivs. :D
http://finlandsgullet.wordpress.com/