måndag 9 juni 2014

Läderloppet 2014

Ska försöka göra en liten sammanfattning av allt från i lördags.
13 km cykling, 2 (helt övertygad om att det är 3?) km kanot, 12 (13?)km löpning.
TID: 2:14
Cykling: 35:30 min
Kanot: 32:21 min
Löpning: 1:06:15

Timmarna innan starten var jag väldigt pirrig och ganska nervös. Men det gick bra! När vi väl var igång så var jag super taggad! Jag hade bra energi genom hela loppet.
Det jobbigaste för mig var nog cyklingen eller paddlingen. En gång hade jag fööör hög fart i en kurva på cykeln så jag fick sladd på bakhjulet och körde rätt ut i det höga gräset och nästan in i ett träd, men otroligt nog så kvadda jag inte och jag tog mig ut på grusvägen fort igen. Men jag hörde hur folket som såg det skrek till  lite halvt :P

Löpningen var det som gick allra bäst förutom efter ca 4 km då jag fick ett sånt kraftigt håll.. Jag drack så mycket precis innan loppet, och vid varje vätskekontroll drack jag två glas (dumt gjort). Jag brukar aldrig få håll annars men då gjorde det så obehagligt ont satt jag fick stanna till några sekunder och sen gå ett tag. Men så fort några närmade sig bakom mig när jag gick så började jag alltid springa igen, klarar inte av att se personer springa om mig ;)

Pappa och jag peppade varandra genom hela loppet såklart. Tror han var piggare än mig i början men jag var mycket piggare än honom i slutet. Slutet var för mig det allra roligaste! Jag ökade farten rejält dom sista 800 (?) metrarna och sprang om några personer. Sen spurtade jag in i mål och folket ropade och hejade på allihopa såklart! Det var en riktigt härlig känsla. Pappa la sig på gräset och var helt död, men jag var mest glad och inte så trött ;) Hade orkat springa mera faktiskt...

Inga kommentarer: