torsdag 5 juni 2014

#typicalbecka

När jag sprang till bussen så hör jag nått som smäller jättehögt. Det första jag trodde var att någon bil fick punka eller nått.. Blev skiträdd haha! Men sen tittade jag i min väska och upptäcker att mitt tupperwear-burk som jag hade hällt Celsius i hade spruckit! Kolsyran hade gjort att muggen inte pallade trycket när jag sprang.. Ja, det är ju väldigt typiskt mig att det ska hända. Hann inte vända om och hämta nya kläder heller satteh det är väl bara att göra sitt bästa av situationen!
Sen såg jag att jag hade en till Celsius i väskan (oöppnad burk) som kom från ingenstans. Tänk om den också spricker sen!? För det här var säkert inte sista gången jag sprang till en buss idag. Gör det typ två gånger om dagen, minst. Haha

/ Mvh en arg tjej som aldrig ska köpa kolsyrade drycker igen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror det hade hänt fastän du inte sprungit om jag ska vara ärlig. Har hällt läsk i en shaker förut (antar att den är lite liknande) och sedan bara gått lugnt eller haft den stillastående men det går tyvärr inte att stänga eftersom trycket blir för högt så locket puffar upp iallafall! :) Så man får vara försiktigt med dem där :D

Rebecka Eklund sa...

Då har jag lärt mig något nytt ;)