fredag 9 december 2011

FRED-ag.

Vad gör ni ikväll? Sitter ni inne i vintermörkret framför tv:n eller drar ni er ut på något kul? :)

Själv är jag helt själv hemma och ska laga mat till mig själv somvanligt.. älskar att ha huset för mig själv för då kan jag dunka musik, dansa runt som en idiot och välja kläder tills kvällen eftersom att jag alltid åker bort på fredagar! :D

Angående klädval så smög jag mig in i mammas garderob och kollade om hon hade nått vettigt eftersom jag inte hittade nått alls bland mina kläder.. Hittade faktiskt en söt cardigan som jag ska ha (: Det är ju tur de att vi har någorlunda samma storlek mamma å jag!

IDAG:
Idag har de varit en riktigt härlig skoldag! Matteprov först på morgonen (okej inte så jättehärligt) men jag kände att de gick bra. Och det var de som var så härligt.
Sen åkte vi direkt iväg till Uppsala med alla 9:or för att gå på en teater som heter uppsträckning.  Haha! Oj vad jag skratta! Så rolig men ändå så sjuk! :D Sen träffade jag Evelina där också med hennes klass, vilket sammanträffande! Så vi satt där brevid varandra på teatern. Hon skratta också som en galning... ^^
Skoldagen avslutades med nobelmiddag och 25 minuters SO-lektion! 

Sen när vi slutade so-lektionen så var de 4 minuter tills linjebussen skulle gå. Så jag sprang allt jag kunde till stationen och när jag var 10 m från bussen så börjar den köra... Jag ställde mig brevid den och tänkte att jag lika gärna kunde gå på där. Bussen stannade och jag tänkte: Bra, hon släpper på mig! Men nejnej... den kärringen (ursäkta språket) bara körde förbi mitt framför näsan på mig...? GAH!
Vädret fick mig extra irriterad också, slask och regn tillsammans är ju de värsta som finns! Så de blev en sjö i mina skor och hela jag var i stort sett dyngsur. Både på insidan och utsidan.

Men nu sitter jag här och ska snart iväg på ungdomskonferensen ichtys! 
Det var allt för mig, hejs svejs! (:


Bara för att jag kan.
Hade plattat allt på morgonen, sen när man kommer in från regnet så måste de krulla ihop sig så där..
Btw.. ignorera mitt face, hade lite allmänt tråkigt!

3 kommentarer:

Ellen Lundberg sa...

Det var inte roligt att åka i bussen när det snö-stormade idag. Som tur så slutade det när jag kom till skolan :)

Lena sa...

Du är jättefin i håret!!!! Kul att du kan variera.....
Busschaufförer ja, vad ska man säga, hon hade nog en dålig dag =(

Rebecka Eklund sa...

Hehe... Tack Lena!
Ja jag skulle tro att hon hade en dålig dag alltså...