lördag 25 februari 2012

Enkla träningstips.

Imorgon ser det ut att bli strålande sol så då ska jag ut och springa såklart! Tänkte berätta om lite tips så att du kan variera dina löprundor med styrka och här nere visar jag 3 olika sorters armhävningar.

 Vad jag menar är att jag brukar köra crunches i träden, springa slalom mellan träden osv.. bra träning de!
Var inte rädda för att gå balansgång i lekparken, hoppa hopprep eller hänga i ringar. Det är bara roligt, jobbigt och en grymt bra träning! Så bli lite barnslig när du är ute och springer - ett bra tips ;)

Här är 3 olika sorters armhävningar jag brukar köra.

1. Hjärta
Lägg händerna mot marken brevid varandra så att tummarna och pefringrarna bilder ett spetsigt hjärta.
''Pumpa'' dig neråt och upp igen. Upprepa.


2. Hantel armhävning
Lägg 2 hantlar på golvet. Ta tag i hantlarna och gör som vanliga armhävningar. Tränar samma muskler som övningen ovan.
Bilden är lånad, hittade ingen annan än denna, men den visar rätt tydligt hur man gör :)
3. Omvänd armhävning
Väldigt lätt att göra. Ta te.x 2 stolar mot varandra och sätt nånting däremellan av stål och sen är det bara att dra sig upp!  (Även denna bild är lånad)


2 andra enkla saker jag älskar att göra när jag är ute & springer!



Så kom igen nu! Har du länge tänkt på att börja träna mera på allvar så är våren en perfekt årstid att ta sig ut!
Alla bilder är lånade.

Inga kommentarer: