söndag 1 juli 2012

Det senaste halvåret...

Jag har som alla andra människor ett privatliv. Mycket som hänt den senaste tiden finns inte med här alls. Men nu vill jag faktiskt berätta lite hur det ligger till och vara 100% ärlig!
Förlåt för att inlägget blir långt, men snälla läs!

Sen vill jag bara nämna till er släktingar & familj att inte överreagera eller nått. För en del av den här bloggen handlar faktiskt om hur tufft livet kan vara ibland. Unga tjejer har mailat mig och frågat och talat utom allt, och det gör mig så glad över att jag kan hjälpa och inspirera andra som varit i liknande situationer!

Hursomhelst så föll jag lite tillbaka i min depression i kanske mitten av mars. Jag satte fruktansvärt hög press på mig själv i skolan, tyckte det jag gjorde inte var tillräckligt, skulle hinna med alla planer samtidigt som jag ville hålla igång träningen, musiken, träffa mina vänner och pappa.
Men det blev svårt att lyckas och månaderna framöver var också tunga. Självklart var det inte alls lite farligt som det var första gången jag blev psykiskt sjuk.

Men jag kände mig totalt slut, hade ingen energi och kände ingen lycka. Jag började stanna inne vissa helger istället för att gå ut och umgås med vännerna.
Så jag fick göra en hel del läkarbesök och det visade sig att jag hade dåliga sköldkörtelvärden. Sköldkörteln påverkar i stort sett allt i kroppen och alla hormoner.
Samtidigt som alla olika blodprover togs så började jag med en anti-depressions medicin igen som har hjälpt mig lite på vägen...

Jag är lite besviken på mig själv att jag inte fick en toppen vårtermin i skolan. Men samtidigt är jag stolt över mig själv som faktiskt tog mig dit dom flesta dagar samtidigt som jag fejkade ett leende på läpparna.
Jag tror seriöst att jag och mamma är dom som tjatat mest på alla lärarna på den skolan. Jag kan inte fatta hur min mamma har hjälpt mig genom skolan!

I Juni månad kom livsglädjen tillbaka. Och jag är riktigt nöjd med både spextiden vi hade och skolavslutningen! Och otroligt nog höjdes även mina slutbetyg pga min envishet.

Nu ska jag äntligen ta bort anti-depressionsmedicinen igen och börja med en medicin mot min sköldkörtel. Jag vet inte om nån har märkt det men jag har mycket tunnare hår nu mot förut pga den här sköldkörteln. Förut trodde jag att jag skulle bli skallig, men det hoppas jag inte kommer hända ;)
Vill ha tillbaka mitt tjocka dryga krullhår och leva i en frisk kropp igen! Vissa saker har redan börjat komma tillbaka :)


Hoppas ni förstog lite av allt. Och TACK för er som tog er tid och läste! <3


Glöm inte bort att DU är älskad och värdefull för precis den du är.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Syster du är stark!
- Jag älskar dej så otroligt mycket och du kommer ALLTID att ha en speciell plats i mitt hjärta!
Jag kan inte beskriva med ord hur mycket som du betyder för mig !
Och nu taggar vi ordentligt till 3 år tillsammans på Cultus!
Och om något blir tufft & jobbigt i skolan så stöttar vi & hjälper varandra !
För jag kommer alltid finnas här för dig, vad än de är !
Och jag kommer stötta dig i skolan och jag hoppas att vi kan stötta varandra!

Puss&kram på dig min underbara syster !
Jag är så obeskrivligt glad att vi lärt känna varandra & att vi kan kalla varandra för systrar!
LOVE! / eve

Lena sa...

Nu blir allt bara bättre och bättre...och våga be om hjälp om det börjar bli tungt.....

Ellen Lundberg sa...

Jätte bra skrivet Becka :)
Förstår att du har haft jobbigt!