lördag 1 september 2012

Utmaning 21. Därför tränar jag

Ibland har jag hört kommentarer till mig som ''du är ju redan smal, du behöver inte träna!''. Och sånt stör jag mig på rejält. Jag tränar inte för att bli smal. Jag är och har alltid varit det naturligt. Komplimanger som jag däremot gillar att få är ''du är bra stark till skillnad mot din kroppsmassa!''

Varför jag tränar är för att jag har mål. Jag håller på att bygga upp muskelmassa samtidigt som jag också håller igång min kondition som jag har byggt upp under ett par år.
Jag tränar för att må bra, för att hålla mig själv frisk och bo i en sund själ i en sund kropp.

Och en sak som jag kan säga er är att allt blir bara bättre och bättre hela tiden! Jag har te.x aldrig haft en sån bra kondition som jag har idag!


1 kommentar:

Eve sa...

Du är så duktig syster!
Och du ger mig motivation till att träna!
Typ "jag ska träna ikväll" och då tänker jag "men de ska jag med" !
Jag blir peppad av dej!
Jag önskar att du kunde bli min personliga tränare eller nått, synd bara att du gymar i våla <3
Puss