torsdag 3 januari 2013

Ansöker till tv-program...


Vill du vara med i Arga doktorn?

Många svenskar tycker inte att de kan få den vård de behöver. Nu startar SVT Arga doktorn där läkaren Björn Bragée försöker hjälpa patienter som inte fått rätt vård.

Jag tyckte texten stämde så bra in på mig. Så jag ska söka till programmet ''Arga doktorn'' som börjar med sina inspelningsdagar i Februari. Haha, tänk om man skulle komma med..? :) Jag vet inte hur jag hittade programmet, men jag känner en stark känsla av att söka dit. Kul grej att prova iallafall :) 
Så just nu håller jag på att fylla i ett megalångt formulär som kommer vara runt 1000 ord... Men ändå så värt de!

Jag har ju många skäl att komma med. Det tog 4 år för mig att hitta rätt diagnos, men jag har fortfarande vissa fruktansvärda läkare, jag har blivit anklagad för att ha både de ena och de andra (bl.a anorexi). Min familj har lagt ner måånga tusenlappar på att hitta rätt vård (som vi fortfarande gör) och till sist så är jag en väldigt speciell patient med en ovanlig diagnos som inte ens blivit accepterad i Sverige än. 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det låter som en toppen idé! Jag kommer och kolla på tv när du ska vara med! :) Hojta till om du kommer med i programmet!

Rebecka Eklund sa...

Chansen är ju inte så megastor, men vem vet :)