fredag 17 oktober 2014

vemdalendesign - Statement brace 'Thyroid' Välgörenhetsarmband

Nu finns det ett välgörenhetsarmband för oss med sköldkörtelsjukdomar! Armbandet kostar 149 kr och då går 50 kr direkt till sköldkörtelföreningen. För er som inte vet vad det är så är det en förening som ständigt kämpar för att få in mera kunskap i vården om just sköldkörtelproblem och allt som hänger ihop med det och jag är själv med i den föreningen. Men det inte bara för att få in mera kunskap i vården utan även att det sprids till andra personer som kanske har sjukdom utan att veta om det!
Jag ska helt klart köpa hem ett direkt då jag själv har min hypodiagnos. Jag visste ju knappt själv att jag hade någon sköldkörtelsjukdom från början. Jag fick antidepressiva läkemedel, sömnpiller, ångestdämpande, konstiga pulverdrycker för magen och ja, listan kan göras lång. För läkarna undersöker sällan den riktiga ORSAKEN till varför man mår som man mår. För allt berodde ju på en sköldkörtel som inte fungerade på mig, och alla dessa ''piller'' som jag fick förvärrade bara allt med sköldkörteln.

LÄNK:
vemdalendesign - Statement brace 'Thyroid' Välgörenhetsarmband

Inga kommentarer: