måndag 17 november 2014

Känns bra att själv inte vara patient för en gångs skull ;)

Jag har ju själv legat inlagt på sjukhus flera gånger, inte pga cancer (tack o lov) men iallafall. Så de känns lite coolt att få jobba som personal själv nu! Jag har lite hjärnsläpp och vet inte riktigt vart jag ska börja för det har varit så gaaalet mycket information och nya saker så här första dagen på praktiken. Men det kändes väldigt bra och det var full rulle hela tiden nästan. Alla var trevliga och hälsade på mig och jag kände mig liksom ''välkommen''. :)
Mina arbetsuppgifter innebär att jag får göra det som en undersköterska gör. Idag fick jag till exempel gå och ta blodtrycket på en patient, man tar hela tiden olika kontroller som puls, blodtryck, blodsocker, AF, osv. Sen fick jag följa med en patient på strålbehandling i en annan avdelning som var riktigt intressant att se. Det hade jag inte räknat med första dagen! Jag kommer att få vara med och se flera olika undersökningar som EKG, olika cancerbehandlingar, operation och ja, allt möjligt som finns tillgängligt att följa med på och se.
Sen är det ju grundläggande vård och omsorgs uppgifter som tvättning, ge mat, bädda, dokumentation osv. Det där kändes som väldigt lite men det är många flera uppgifter som jag inte kommer på just nu bara ;)

Inga kommentarer: