onsdag 19 november 2014

Onsdag

Idag har jag för första gången fått tagit blodprov på en riktig människa! Har även fått sett ännu en typ av strålbehandling. Det kändes faktiskt kul att få testa på blodprov även om det var ganska nervöst och så hehe.. Man brukar ju fråga patienten om det är okej att en student sticker för första gången på en person, men nu gjorde vi inte det utan vi körde på ändå och det gick bra även om jag inte gjorde allting helt perfekt kanske. Man måste göra det några gånger innan man kommer in i det. Blodsocker har jag till exempel börjat känna mig helt säker med nu efter att jag har tagit det några gånger, vet att det kommer bli lika med blodproverna snart också.
Att gå upp halv 5 på morgonen är ingen höjdare men det funkar. Lägger mig halv nio på kvällen bara för att jag alltid vill ha minst 8 timmar innan alarmet ringer när jag lägger mig - inte lagt mig så tidigt sen jag gick i låg/mellanstadiet haha, tar medicin 02:30 eftersom att jag alltid tar första dosen två timmar innan jag går upp. Jag kör på T3 metoden fast med NDT istället för lio just för binjurarnas skull. Berättar bara det för er med hypo som läser min blogg, ni andra fattar nog inte riktigt vad det där betyder och de behöver ni inte veta heller ;)


Inga kommentarer: