torsdag 8 september 2011

Tyvärr men jag kom inte på nån lämplig rubrik.

Det här med egna låtar alltså...
Vi har inget piano här hemma och jag börja bli GALEN! Det är som en drog för mig.
Satt och lyssna på Blink-182 nyss och märkte att jag har skrivit en låt som går exakt likadant i introt! :O
Låten heter Adam's song. Den är rätt seg... Men tonerna som är ibörjan har jag också skrivit vilket är rätt skummt eftersom jag inte ens hört den låten före..? Det blev ett ''deja vu moment'' Tror jag får komma på ett annat intro.

Har en ny låt på G iallafall nu. Orden bara flög fram från hjärnan! Det är 4 vanliga ackord och låten går i 8 takt. Skrev ner den på håltimmen, har aldrig skrivit nån låt så fort som jag gjorde idag! :O

Imorgon åker bror och jag till pappa. Känns rätt skönt att David kan köra oss direkt upp dit nu när han har körkort istället för att föräldrarna ska hålla på å krångla med allt skjutsande...

2 DAGAR KVAR TILL STÅLISLOPPET! Snälla låt min förskylning gå över....


Nästan 1 år gammal bild, men oj vilket gäng asså! 

5 kommentarer:

beccis sa...

äntligen är det fredag! ska du hitta på nåt kul?
hoppas du får en bra helg :)

Rebecka Eklund sa...

Jag hade en mysig hemmakväll med familjen uppe i Årsunda :)
Hoppas du också haft det bra! :D

Lena sa...

....och tänk vilken bra moster du & David har som lånar ut sin bil, så ni kunde själva ta er upp till pappsen!!! hahahahaha.
Tänk när du kan låna min bil....!!!!

Rebecka Eklund sa...

Du är så snäll så Lena! :D
Men själv ska jag försöka satsa på att köpa en egen gammal skruttig bil när jag tar körkort. Ska spara :)

Lena sa...

Du får köpa min om 2 år, när du tagit körtkort, för då kanske den är tillräckligt skruttig för mig ;)
Börja spara pengar!!!! Men å andra sidan så blir den väl billigare och billigare ju mer år den blir ;(