måndag 5 september 2011

Det som var kommer aldrig tillbaka men minnena finns alltid där!

Hej hörni! :D Nu äntligen ska jag berätta vad jag har gjort den här helgen!

Fredag kväll:
Det blev mörkerbrännboll med Flow/Tonår´s gänget. Riktigt svårt, men kul! Efteråt grillade vi och umgicks på Kraftverk. Sen till sist så spelade vi pingis en hel del, men det var ju inte särskilt seriöst spel, det slutade med att alla bara skrattade runt och flumma sig... iaf jag! HA-HA.... nej men det var kul :D

Lördag:
Församlingsdag. Fick bland annat möta morsan på brännboll ;) Sen paddla jag, Emma och Hanna kanot och sen rätt som det är så åker vi med full fart in i vassen! Yeah! Vi är så grymma på att paddla!
Sen var det typ tillitsövningar, grillning, tävlingar och lite sånt.

Lördag kväll/natt/Söndag morgon:
Vi träffades ett ganska stort gäng ungdomar vid mk i t-sjö och skulle köra tjuv & polis över t-sjö på natten. Men innan så gjorde vi lite andra saker som typ pingis, mörkerkurragömma (jag fick typ panik, haha), och lite annat smått & gott som tidsfördriv. typ. och för skojs skull! :D

Vid halv 12 tiden började Tjuv & Polis grejen. ''Poliserna'' körde iväg i bilar och ''tjuvarna'' som var i grupper sprang runt på t-sjö. När ''poliserna'' hittade några ''tjuvar'' så byter tjuvarna plats med det andra gänget tjuvar i bilen.  Hajar ni?
Det var så mycket roligare än vad det låter!
Sen åkte alla till Pellans och åt vid halv 3 tiden.

Efter det så skulle vi fortsätta att köra de där, men jag var totalt slut!
Så jag fick skjuts på Wikanders moppe ända hem till Harbo, först lämnade vi av Johanna då (Ja vi åkte 3 på moppen) sen vidare till Harbo.
Det var nå fruktansvärt KALLT! När jag kom in i huset hade jag ingen känsel i mina lår!
Klockan var nu 04:30 på morgonen och jag hade precis lagt mig. men inte kunde jag sova!
Men man kan ju säga att den kvällen/natten blev väldigt lyckad! Hade så sjukt kul med alla! :D

Söndag:
Vaknade vid elva av att Evelina messar mig :) Vi skulle somsagt till stan.
Evelina shoppade en hel del medan jag faktiskt inte köpte nånting! Coolt va !? Hade dåligt med pengar...
Sen var det 2-3 tiggare som sammarbetade genom att folk skulle ge dom pengar för att deras bror hamnat i en olycka och behövde medicin.
Jag kan inte lite på sånnt där främlingar, men jag gav en tia så att dom skulle lämna oss ifred sen för en tia är ju bara en tia... Han sa inte ens ''tack!''
Sen när vi skulle hem igen dyker hans vän upp med samma historia och ber oss: please please give me something! Men nu sa jag faktiskt ifrån. Dom frågade bara ungdomar efter pengar och inge vuxna!
Dom gav ut roser till dom som gav en peng, men om dom nu så gärna behöver dom där pengarna, varför köper dom då roser te.x? Hursomhelst... dom var skumma OCH irriterande.

Dagen avslutades med ett käk på mc´donalds. Tack för den underbara dagen Ewe! :D

Det var i stort sett min helg. Nu är det bara att tagga om tills nästa när jag åker upp till Pappa. + stålisloppet på Lördag! :)
Ska också försöka tona mitt hår nu så fort som möjligt. Tror det blir i helgen och det blir väl mörkbrunt eller brun/rött.

Förlåt för det långa inlägget, jag vet det är inte kul, bara drygt! 

4 kommentarer:

Ellen Lundberg sa...

Åh va roligt ni hade det :D

Rebecka Eklund sa...

yes :D

Lena sa...

...det är helt ok med ett långt inlägg bara det är intressant s a s --och det var detta, så jag läste till slutet =)

Rebecka Eklund sa...

Nämen så bra då! :)