lördag 10 september 2011

Stålisloppet 2011!

Jag sprang stålisloppet idag! :D Tänker på stålmannen när jag hör namnet... Men iaf, det gick skiiitbra och det var skiiitkul! :D
Jag, David och pappa sprang ett par kilometer ihop, men sen började dom bli trötta + david fick typ kramp i foten. Så jag sprang på lite före, utan dom. Loppet var totalt 5 km vilket var ganska lagom men jag kände att jag skulle orka mera. Så satsar på 1 mil nästa år :) tror jag.

Min tid var cirka 25 minuter
Davids och Bengts tid var cirka 33 minuter.

Känner mig så stolt att jag joggade hela vägen och inte stannade/gick nån gång! :D WOHO!
Vann medalj och t-shirt.
Vet inte vilken plats jag hamna på riktigt, men det kändes bra! Vilket är huvudsaken!
Jag var yngst av alla också...

Juste! Sen var det en cool 78-åring som sprang 1 milsloppet. Han var sist in, men det är väl inte så konstigt för att vara 78? Han kämpade på som bara den och fick höga applåder när han kom in i måål!

Bror och jag efter springningen! 

6 kommentarer:

Kristina sa...

Cool gubbe som kan springa sådär!
Själv så håller man ju på å dör bara man springer till brevlådan och tillbaka ;) Ha en bra lördag!

Rebecka Eklund sa...

Ja men eller hur, stentuff var han! :D
Ha en fortsatt härlig helg!

Ellen Lundberg sa...

Men vad roligt Becka! Du vann över grabbarna, hur känns det? ;)
Haha :D Vilken kämpe han är!

Rebecka Eklund sa...

Det känns riktigt bra att kunna visa att tjejer är starkare än killar ibland! :D

Tella sa...

25 min tycker jag låter som en bra tid. Du skulle nog lätt klara 1 mil. Kämpa på :)

Rebecka Eklund sa...

Tack Tella ;)