onsdag 5 november 2014

Praktik på canceravdelning

Har varit en helt vanlig dag idag. Våra praktikplatser är helt säkra nu och jag kommer att få vara på onkologen! Jag valde/önskade i första hand cityakuten och sen barn och ungdoms akuten eftersom att det verkar vara ett otroligt intressant och roligt jobb, men det fanns bara plats för två elever där så jag fick det här som jag valde i tredje hand i alla fall. :)

Annars idag så har vi ätit äcklig pannkaka i matsalen och lyssnat på en tråkig föreläsning som gjorde att vi fick gå en längre skoldag än väntat. Försökte lyssna och visa respekt i början men sen när man inser att man ska titta på en Powerpoint och lyssna på oändligt prat i 90 minuter så hänger man tillslut inte med bara. Jag minns knappt vad dom prata om sen för jag satt och dagdrömde och halvsov. Tycker en föreläsning ska vara spännande, ha oväntade inslag och ha mera fart i sig för att man ska kunna fokusera liksom...
Sen var det bara hem och byta om för att direkt åka iväg till gymmet. Hann knappt äta mat, tog en banan på vägen bara. Illa.. Kändes som ett litet torrt inlägg det här men men...

Inga kommentarer: