söndag 2 november 2014

600 spänn på hårprodukter

Hittade en ny butik inne på Gränby idag som hette Bellbox. Dom hade maaassor av olika hårprodukter och jag gick in dit bara för att jag skulle köpa en skumtoning som man använder i håret när man duschar emellanåt bara för att behålla färgen och nyanserna. Men det slutade med att jag blev runt 600 spänn fattigare haha! Jag och försäljaren började nämligen prata jättemycket och jag nämnde att jag var trött på shampoon och balsam ifrån vanliga butiker, utan jag förklarade att jag ville ha riktiga produkter som hårsalongerna använder så att håret blir livfullt utan trassel. Det som säljs billigt på ica och sånt gör bara mitt hår delar in sig i korvar eller hur man ska säga, svårt att förklara här i text ;)

Jag skulle köpa märket ''Palett'' från början som är helt utan parabener och sulfater och typ det bästa man kan få tag på. Men jag väntar med det märket någon månad tills jag fått lön igen då det är riktigt dyra grejer ... (Hur sjutton överlevde jag på bara studiebidraget förut!?) Så det fick bli ''Bed head'' istället. Inte lika bra som Palett och Goldwell märkena kanske men det är bra mycket bättre än dom billiga mataffärs produkterna om man säger så och säljaren tyckte dom här funkade utmärkt också.
Och jag har aldrig varit med om något shampoo eller balsam som luktar SÅ gott! Det doftar som godis! Kommer sitta och lukta på mitt hår 24/7 nu typ ;)
 
 Fick bli en enkel tröja från Bikbok också. Sen glömde jag kassen med alla hårgrejer och lite underkläder i provhytten där jag hade provat tröjan. Så typiskt mig... Men jag kom på det direkt efter att jag hade betalat, så jag gick tillbaka till provhytten och där inne fanns nu 2 tjejer i samma ålder som mig. Jag stod utanför och sa ''Ehh.. ursäkta mig'' och förklarade att jag glömt min kasse där. Dom gav mig mina grejer och var supertrevliga så det var ju tur det!

Inga kommentarer: